Friday, May 19, 2017

Assalamualaikum guys! :)

jadi, sekarang ni aku tengah dalam mood study-cuti. sepatutnya aku menelaah buku, tapi disebabkan  jarak exam ni jauh sangat, so here i am. 

nak cerita je ni, masa tengah study untuk introduction to school counseling hari selasa tu, aku tetiba rindu ayah. aku tak tahu lah lemah macam mana aku ni, bila cakap pasal ayah je, mesti jatuh air mata.

aku sebenarnya, berat gila rasa didada ni. rasa berat sebab ayah pergi dalam keadaan aku tak sempat nak mintak maaf pun. aku sedar aku banyak buat salah dekat ayah aku, tanpa ayah sedar. terlalu banyak. hari terakhir ayah hidup dekat dunia ni, ayah nak jumpa anak dia ni sebelum ayah fly ke madinah buat umrah, tapi disebabkan sibuk dengan kelas ganti, ayah cakap takpalah kakak pergi kelas, ayah takpa. bodohnya aku ni, aku tak pernah sedar, tak pernah terfikir yang suatu ketika ayah akan pergi selamanya. aku tak tahu dan tak ada siapa pun tahu bila orang yang kita sayang akan pergi. tapi buat kesekian kali aku berharap aku dapat berbakti kepada kedua orang tua aku, tapi perancangan Allah melebihi dari peracangan aku. Dia lebih sayang ayah. 

hm. doakan kami lebih kuat ya. baru baru ni kereta myvi ummi aku kena langgar dari tepi, alhamdulillah passengers selamat, tapi kereta allahuu..  yang langgar tu ustazah. bukan nak bersikap prejudis dekat ustaz ustazah ke apa ekk sebab ummi dengan ayah aku sendiri seorang ustaz ustazah. tapi nilah, belajar tapi tak betul betul amal. aku ni memang lah jahil tapi alhamdulillah aku faham konsep dalam rezeki kita ada rezeki orang lain, sebab tu kita jangan bersikap kedekut dan berkongsi lah seada yang mampu. bila kita mintak ganti rugi, sebab memang teruk weh kemek dia lagipun memang salah isteri dia, tapi ustaz ni mengelak dengan kata dia banyak hutang. Aku masa dengar ni dari adik aku Allahu urut dada je, sebab dia tak tahu kitaorang pun banyak jugak hutang dengan bank. tapi takderlah nak mengelak apa kalau dah salah. 

0 keikhlasan ukhwah: