Saturday, May 4, 2013

sja ja

gambar ni tak dak kaitan ngan sapa sapa ya xD


Assalamualaikum :D jyeah molek lahh 15 hari nii seronok ja rasa dpt tgk ramai anak muda bangkit tegakkan kebenaran hapuskan pembohongan. !
Tadi umi ngan ayah gi undi awal hehe tak sesak lah katakan.. along ngan abah pun walaupun dok kat bagan tap kena undi kat sini tasek gelugor ni.. hurm. Tak pa lahh kita tunggu keputusannya malam ni okay :D
Hmm tujuan aku tulih ni tak dakkaitan pun ngan politik .  kita tutup dulu kisah ni noh satgi chek sambung balik.

Ermm sebenarnya hari jumaat 3 may tu kitaorang ada dengar ceramah dari ex-student smkks :’> ngee seronok k. cara penyampaian nya dia selamba ja macam kami ni kawan-2 dia ja.  Aku macam tersentak lh jugak kan .. sebab tajuk dia C.i.n.t.a .. tengah kita dok sibuk pasai politik dia sibuk nak cakap pasal cinta kenapa ek ? sebabnya dia kata kat university sibuk sangat dok berbicara tentang cinta. Cinta ni halal ka haram ? cinta ni boleh ka tidak ? cinta ni berdosa dak ?

So kitaorang pun dengarlah kisah kisah dia yg sekian sekian .. sehingga aku rasa aku ni kurang kecerdikan . erm.. aku terlalu suka kat mamat ni sampai x Nampak hamba Allah yg lain dah selain dia.  Aku buat dia macam istimewa lah sangatkan dalam hati ni tapii tetiba aku terfikir kenapa dia ya ? dia pun x sempurna kan.. aku kan bila teringat benda lepas yang pernah aku lalukan.. aku rasa idiot tau dak .. sebab cinta ni aku jadi buta.. aku selalu cakap kalau aku down periksa kali ni ni semua bukan salah dia bukan sebab aku angau kat dia tapi sebab aku yang kurang berusaha kurang berdoa.. pokoknya aku memang akn letak salah tu kat bahu aku. Padahal aku tau sekali pun tak pernah terlintas kat hati dia tentang aku . sekalipun tak pernah dia suka aku. Sometimes aku takut hilang dia . sometimes aku rasa mampos kat dia lah -.-  

Tambahan pula sejak dia stay kat hostel ni memang lahh aku dah jarang contact dia kalau boleh tuu sebulan sekali ja .. baguslah at least aku tak perlu terlibat dalam benda alah cenggini lagikan. Matang dah ker aku ? *excited* hehe sah la dak lgi tapi sebab aku dah jumpa ramai orang buat aku rasa dia bukan jodoh aku. Fine gedik giler aku kecik-2 dh berjodoh bagai ni.. hehe awak semua tahu tak untuk mencipta suatu kenangan awak perlu lalui setiap pengalaman dulu. Baru awak tahu peritnya mecintai sakitnya dilukai pedihnya disakiti. Tapi bukan semua cinta  teruk tau. Cuma kekadang cinta manusia tak bermakna apa apa. Dia hadir sebentar tapi pergi untuk selamanya. Dia datang tak diundang tapi pergi tak ditendang *xD*  awak awak sila dekatkan diri dengan keluarga awak tau. Dalam kalangan manusia hanya mereka layak dipercayai. Jangan cerita masalah awak pada seorang rakan yang akhirnya akan tinggalkan awak sendiri. Jangan sesekali pentingkan kawan dari keluarga awak. Saya  memang tak sempurna nak nasihat orang tapi ni sekadar tulisan ringkas buat ingatan jer ya . saya mungkin jarang menulis sebab saya rasa saya tak layak lagi nak menulis macam dulu. Blog saya yg dahulu mungkin aku terus private. Hanya mungkin. 

  Awak kalau ada seseorang hadir mengetuk pintu hati awak saya harap awak tabah dan kuat ya. Bersedia lah untuk disayangi bersedia lah untuk disakiti dan tabahlah jika ditinggal. Awak saya tahu tak semua kita ni bercinta kan. Maksud saya couple lah .. kita mungkin hanya bercinta dalam hati. Mungkin hamba Allah opposite tuu tahu dan mungkin tak tahu kan.. tak per awak salurkan cinta awak dalam setiap sujud awak ya berdoalah mohon dia yang terbaik buat awak. Tapi saya yakin memilik tulang rusuk tak pernah tertukar Cuma masa dan takdir yang akan menentukannya.

The moments I miss them
The moments they come and gone
The moments they cheers they cried
The moments they never come back
Friendship sometimes give us strength
Friendship sometimes create us in the future
Friendship never ends..
Is it true “friendship never ends” ?
Curious kill me enough
Curious make me confuse
My dear friends even I know you’ve found someone special and you keep delete me in your life
I’ll appreciate the old of you. I love the old one. The new one disgusting -.-
Now you’ve found someone better. Okay then bye.  
  

0 keikhlasan ukhwah: