Wednesday, December 12, 2012


Apabila kamu teringatkan seseorang, perbanyaklah olehmu ISTIGHFAR#

Apabila kamu lupa tentang apa yg kamu pelajari, perbanyakkanlah SELAWAT#

Apabila kamu ingin wajah berseri & sejuk mata memandang, perbanyaklah SOLAT DHUHA#

Apabila kamu inginkan perlindungan & kekuatan hati, perbanyaklah TAHAJUD#

Apabila kamu inginkan malaikat mendampingimu & mengelak dari pandangan nafsu syaitan, hendaklah kamu sentiasa berada dalam keadaan BERWUDHUK.




 


°°◦♫♥♪ WAHAI BIDADARI, MARI MENUTUP AURAT DENGAN BETUL! ♪♥♫◦°°

>> TUDUNG : Tudung mestilah labuh, menutupi dada, tidak jarang dan tidak terlampau menarik perhatian orang. Tidak boleh memakai sanggul tinggi sehingga begitu jelas kelihatan seperti bonggol unta.

>> PAKAIAN: Baju mestilah labuh, tidak jarang, longgar, tidak menampakkan bentuk badan dan tidak menggunakan warna yang terlampau terang. Lengan baju mestilah sampai ke pergelangan tangan. Bahagian pergelangan tangan ke atas adalah aurat yang wajib ditutupi.

>> PERHIASAN: Perhiasan tidak boleh sehingga tabarruj, jangan kelihatan begitu terserlah dan bukan niat untuk menarik perhatian orang.

>> KAKI: Kaki adalah aurat, wajib ditutupi. Pakai sarung kaki. Tidak boleh memakai gelang kaki yang berbunyi dan kasut tinggi yang menyebabkan bunyi sehingga menarik perhatian. Gunakan kasut tumit getah.

°°◦
♫♥ Cantiknya kamu bila tertutup. ♪♥♫◦°°
Socks up!

"Apabila dirimu meminati seseorang, bermohonlah kepada Allah SWT agar hatinya akan kamu miliki. Jika kamu sangat menginginkannya dengan sebenar-benar keinginan, maka bermohonlah dengan sebenar-benar pengharapan.

Jangan sesekali kamu merayu pada si dia, kerana bicaranya mungkin akan membuatkan kamu terluka. Apabila hati dipersenda, pasti sebuah kekecewaan akan menerpa .

Namun, jika dirimu memohon terus kepada Allah, Penciptanya, dua kemungkinan sedia menanti kamu, iaitu mungkin dirimu mendapatkan hatinya atau mungkin kamu akan mendapat seseorang yang lebih baik darinya…^^,

0 keikhlasan ukhwah: